Avatar billede cem Nybegynder
21. november 2003 - 22:26 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Rullende tekst

Jeg ønsker å ha en liten rullende tekst(poenget er at den skal skifte, kan godt blinke, forsvinne,rulle) som står midt på siden...når du fører musen over skal rullingen stoppe...men den skal allikevel stoppe på hvert punkt i 5 sek....

jeg ønsker et slikt script...om dere har link elelr script...
Avatar billede espersen Novice
21. november 2003 - 23:09 #1
her kan du finde en : http://www.celticedge.com/hermit/

her er der en hel stribe forskellige:
http://www.javafile.com/tickers.php?cat=Ticker+Tapes
Avatar billede espersen Novice
21. november 2003 - 23:10 #2
Den øverste på denne side er nem at sætte op ! - og er meget ren i designet
http://www.javafile.com/tickers/fadingnews/fadingnews.php?cat=Ticker+Tapes
Avatar billede cem Nybegynder
21. november 2003 - 23:21 #3
vel...jeg ønsker at den skal rulle nedenfra og oppover ikke på sidene....HELST javascript...java er det vel færre som støtter?!
Avatar billede espersen Novice
21. november 2003 - 23:26 #4
jeg har ikke tidligere set at det ruller nedefra og op - men mon ikke det kan fixes inde i koden ?

De fleste har både Java og JavaScript aktiveret/installeret.

Sidder her med en statistik, hvor alm. brugere er besøgende (ikke computer folk)
Java:
Ja      4072 - 99,4%
Ved ikke  15  - 0,36%
Nej        6  - 0,14%

java script:
Slået til
Ja  4078 - 99,7%
Nej  11  - 0,26%
Avatar billede cem Nybegynder
21. november 2003 - 23:29 #5
http://www.itguiden.com/
nedenfor menyen øverst har du tekst som ruller

Liverpoolfc.tv har også det midt på siden
Avatar billede espersen Novice
21. november 2003 - 23:36 #6
den har jeg lige set på javafile.com !!
Avatar billede cem Nybegynder
21. november 2003 - 23:39 #7
men det er jo javascript....
Avatar billede espersen Novice
21. november 2003 - 23:44 #8
er JavaScript ikke ok ?
Avatar billede cem Nybegynder
21. november 2003 - 23:50 #9
jo...TOPPERS....det er javascript jeg helst vil ha!!!

har du linken til den?
Avatar billede espersen Novice
21. november 2003 - 23:54 #10
kan ikke lige finde den igen ;-(    - har du set den derinde ??
Avatar billede espersen Novice
22. november 2003 - 00:01 #11
Avatar billede cem Nybegynder
22. november 2003 - 00:05 #12
vel...det er best i javascript...så hvis noen finner noen med javascript..hadde det var bra!
Avatar billede roenving Novice
22. november 2003 - 07:44 #13
Sådan ?-)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>Lodret Marquee</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="keywords" content="olebole,roenving,http://www.eksperten.dk/spm/430808">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;}
.scroller {
    font-family: verdana, arial, sans-serif;
    font-size: 30px;
    font-weight: bold;
    position: absolute;
    overflow: hidden;
    text-align: center;
    color:red;
}
</style>
<script type="text/JavaScript">
var marqNum,marqDelay,marqScrllAmnt,marq,marqCont,d=document;
function gE(id){return (d.all)?d.all[id]:d.getElementById(id)}
function pI(str){return parseInt(str)}

marqNum = 0;
var marqTxt = ["Hos Fiktiv Auto A/S f\345r du store fordele som erhvervsbilist!","Kr\346v surfing med S\370rens portal!"];
marqDelay = 1;
marqScrllAmnt = 1;

function scrollMarq() {
    if (pI(marq.style.top)+marq.offsetHeight < 0) {
        marq.style.top = document.body.offsetHeight + "px";
        marqNum = (marqNum+1)%marqTxt.length;
        marq.innerHTML = marqTxt[marqNum];
    }
    marq.style.top = pI(marq.style.top) - marqScrllAmnt + "px";
}
function startMarq() {
    gE("myMarquee").innerHTML = '<div class="scroller"></div>';
    marqCont = (d.all)? gE("myMarquee").children[0] : gE("myMarquee").childNodes[0];;
    marqCont.style.width = document.body.offsetWidth;
    marqCont.innerHTML = '<span style="position:relative;"></span>';
    marq = (d.all)? marqCont.children[0] : marqCont.childNodes[0];
    marq.innerHTML = marqTxt[marqNum];
    marq.style.top = document.body.offsetHeight + "px";
    marqCont.style.height = document.body.offsetHeight + "px";
    setInterval("scrollMarq()", marqDelay);
}
window.onload = startMarq;
</script>
</head>
<body>

<!-- MARQUEE START -->
<div id="myMarquee" style="position:relative"></div>
<!-- MARQUEE END -->

</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
22. november 2003 - 07:48 #14
-- ikke implementeret med de andre ting, du omtaler, men teksten, som er inde i marqee'en kan principielt være hvadsomhelst html ...

Ha, den blev zq sjov, da jeg prøvede med denne linje i stedet:

var marqTxt = ["Hos Fiktiv Auto A/S f\345r du store fordele som erhvervsbilist!","<iframe src='http://dr.dk' height='300' width='400'></iframe>"];

*lol*
Avatar billede cem Nybegynder
22. november 2003 - 12:01 #15
nei ikke helt....jeg ønsker IKKE at den skal gå over HELE siden. Den skal bevege seg oppover på et område på rundt(cirka,omtrent) 10-20px!
(På størrelse med en <input type="text">)

Der vil jeg at flere forskjelige tekster med link skal komme opp!
Avatar billede roenving Novice
22. november 2003 - 12:14 #16
Sådan, så ?-)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>Lodret Marquee</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="keywords" content="olebole,roenving,http://www.eksperten.dk/spm/430808">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;}
.scroller {
    font-family: verdana, arial, sans-serif;
    font-size: 10px;
    font-weight: bold;
    position: absolute;
    overflow: hidden;
    text-align: center;
    color:red;
}
.marq{
    width:150px;
    height:20px;
    border:2px inset black;
    vertical-align:middle;
}
</style>
<script type="text/JavaScript">
var marqNum,marqDelay,marqScrllAmnt,marq,marqCont,mStop=0,d=document;
function gE(id){return (d.all)?d.all[id]:d.getElementById(id)}
function pI(str){return parseInt(str)}

marqNum = 0;
var marqTxt = ["<a href='http://dr.dk'>DR</a>","<a href='http://www.tv2.dk'>TV2</a>"];
marqDelay = 10;
marqScrllAmnt = 1;

function scrollMarq() {
if(mStop>=3000){
mStop=0;
}
mStop+=marqDelay;
if(mStop>=2000)return;
    if (pI(marq.style.top)+marq.offsetHeight < 0) {
        marq.style.top = document.body.offsetHeight + "px";
        marqNum = (marqNum+1)%marqTxt.length;
        marq.innerHTML = marqTxt[marqNum];
    }
    marq.style.top = pI(marq.style.top) - marqScrllAmnt + "px";
}
function startMarq() {
    gE("myMarquee").innerHTML = '<div class="scroller"></div>';
    marqCont = (d.all)? gE("myMarquee").children[0] : gE("myMarquee").childNodes[0];;
    marqCont.style.width = document.body.offsetWidth;
    marqCont.innerHTML = '<div style="position:relative;" class="marq"></div>';
    marq = (d.all)? marqCont.children[0] : marqCont.childNodes[0];
    marq.innerHTML = marqTxt[marqNum];
    marq.style.top = document.body.offsetHeight + "px";
    marqCont.style.height = document.body.offsetHeight + "px";
    setInterval("scrollMarq()", marqDelay);
}
window.onload = startMarq;
</script>
</head>
<body>

<!-- MARQUEE START -->
<div id="myMarquee" style="position:relative"></div>
<!-- MARQUEE END -->

</body>
</html>
Avatar billede cem Nybegynder
22. november 2003 - 12:24 #17
jeg fikk ikke fram noen tekst!
Avatar billede espersen Novice
22. november 2003 - 12:26 #18
jeg tror at den skal se ud som den java applet jeg fandt:
http://www.javafile.com/tickers/vticker/vticker.php?cat=Ticker+Tapes

Den ligner den han henviser til på http://www.itguiden.com/
"nedenfor menyen øverst har du tekst som ruller"
Avatar billede roenving Novice
22. november 2003 - 12:26 #19
Hos mig ruller der en nydelig boks op over skærmen, som stopper eet sekund for hver 3 !-)
Avatar billede espersen Novice
22. november 2003 - 12:27 #20
ja ;-) -  den kører fra bunden og op...
Avatar billede cem Nybegynder
22. november 2003 - 12:34 #21
bunnen på siden?? begynner den nederst og går øverst?
Avatar billede roenving Novice
22. november 2003 - 12:36 #22
Ja, vil du have den til at starte foroven og gå ned er det 'bare' at vende den om ...
Avatar billede cem Nybegynder
22. november 2003 - 12:41 #23
vel jeg ønsker at den KUN skal bevege seg på et område som er ca. så stort
_________
|_________|

Inni der skal teksten komme opp, forsvinne....
Avatar billede espersen Novice
08. januar 2004 - 10:23 #24
Hurra ! her er den !!!  jeg fandt den ved et tilfælde - og skulle så lige lede efter dit indlæg:

http://appletlib.tripod.com/headline.html